zaterdag 6 juli 2013

ITALIAANSE KIPPENLEVERTJES


Vroeger maakte mijn moeder ook weleens spaghetti met kippenlevertjes en ik geloof dat ik het als kind al lekker vond. Mijn moeders recept is met bouillon en tomatenpuree maar ik kan het niet terugvinden in haar receptenboek, helaas is ze er niet meer om het aan te vragen. Aangezien ik altijd bliktomaten en verse trostomaten in huis heb en de nodige verse ingrediƫnten, voor een lekkere pastasaus, in mijn tuin groeien heb ik de volgende variatie bedacht.

Voor 2 personen;

300 gram schoongemaakte en gespoelde kippenlevertjes
100 gram gerookte spekjes
3 stengels bleekselderij zeer fijn gesneden
4 teentjes knoflook gesnipperd
2 kleine groene pepertje fijn gesneden
4 trostomaten
1 blik gepelde tomaten
handje basilicum grof gehakt
4 blaadjes verse laurier of 2 gedroogde
2tl suiker
bloem
olijfolie en boter om in te bakken
peper en eventueel een beetje zout
tagliatelle


Saus

Maak de tomaten schoon en blender deze samen met de bliktomaten en het blad van de bleekselderij. Zet een pan op laag vuur en doe hier de spekjes in en laat deze zachtjes bakken voeg na 5 minuten de knoflook, bleekselderij en het pepertje toe. Als de knoflook kleur krijgt giet je de tomatensaus in de pan en voeg daarbij de laurier, suiker en peper. Laat dit met een deksel op de pan minimaal een half uur pruttelen onder af en toe roeren.


Kippenlevertjes

Wentel de kippenlevertjes door de bloem en bak deze een minuutje of 6 in boter schep ze daarna door de tomaten saus en schep dit over de tagliatelle.

De bleekselderij en laurier komen uit eigen tuin zie de foto's. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten