woensdag 10 juli 2013

BBQTIME KIP & KIKKERERWTEN STAMPPOT

Nu heb ik al eens eerder geschreven over Foodtube van Jamie Oliver en daar heb ik dit heerlijke gerecht vandaan. Natuurlijk heb ik een en ander aangepast maar het is echt super lekker! 

Dit is het recept van Donal Skehan.



De eerste keer heb ik de kip met munt gemaakt en afgelopen week heb ik verse koriander genomen.

Ingrediƫnten voor 2 personen;
2 kipfilets
rasp van 1 citroen
munt of koriander handje vol
olijfolie
peper & zout
bakpapier en een deegroller

Kikkererwten stamppot
1 groot blik (+/- 480gr) kikkererwten gespoeld en uitgelekt
1 ui fijn gesneden
3 teentjes knoflook
2 kleine groene pepertjes
1 tl komijnpoeder
1 tl gerookte paprikapoeder
handje korianderblaadjes
zout & peper
handje rucola

Als je Donals recept volgt dan bak je de kikkererwten met de kruiden. Ik heb eerst de ui zachtjes aangefruit vervolgens knoflook en pepertje mee bakken. Dan eerst even de kruiden aanfruiten en daarna de kikkererwten toevoegen even meebakken, stampen en dan handje koriander toevoegen, verdeel de rucola op het bord erover en genieten maar!!!

De kip is op de bbq in ongeveer 8 tot 10 minuten klaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten