zondag 1 september 2013

PIERRE SPECIALE

Dit recept is afkomstig van een vriend van mijn oom Cor en werd ook vaak door mijn moeder gemaakt. Natuurlijk heb ik er weer een twist aangegeven want dat kan ik gewoon niet laten maar hieronder het origineel met tussen haakjes mijn aanpassingen.

Ingrediƫnten voor 2 personen;

300 gram kippenlevertjes
2 uien ( en 4 teentjes knoflook)
1 rode en 1 groene paprika
1 bakje champignons
1 1/2 blik tomaten
2 el ketjap manis
2 el ketchup
1 el worcestersaus
10 druppels tabasco (2 rawit pepertjes of 1 Spaanse peper)
10 gram paprikapoeder (1tl gerookt zoet paprikapoeder)
2 el gembernat (2 el gembersiroop)
5 el Becel bak en braad in het normale recept staat margarine
(2 el bloem voorkomt dat de kippenlevers teveel spetteren)
Peper & zout

Spoel de kippenlevers schoon en maak ze goed droog met wat keukenpapier bestrooi met peper & zout en haal ze daarna licht door wat bloem.
Bak ze in 3 el Becel 6 minuten rondom aan en haal ze uit de pan. Veeg de pan schoon en bak de champignons (gesneden) in 2 el Becel tot het water eruit is en ze bruin worden. Snij ondertussen de uien in ringen, knoflook in dunne plakjes, paprika's in repen en hak de pepertjes fijn. Dit voeg je bij de gebakken champignons en bak dit zo'n 5 minuten zachtjes mee. Voeg de blik tomaten toe, eventueel eerst even geblenderd, en dan het paprikapoeder, de ketjap, worcestersaus en gembersiroop. Omdat ik gebruik maak van verse pepertjes voeg ik geen tabasco toe en ik ben niet zo dol op gemberbolletjes maar heb wel altijd gembersiroop in huis voor dressings en sauzen.
Ok laat de saus zachtjes 20 minuten pruttelen tot het meeste vocht is verdampt de laatste 10 minuten roer je de kippenlevertjes door de saus. Voeg op het laatst wat maizena toe als de saus nog te dun is.
Lekker met pandan rijst en komkommersalade met wat chilisaus en citroensap.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten