zondag 2 september 2012

DAN-DAN NOODLES

Noodles ik ben er gek op geworden na onze eerste vakantie in Thailand. Heerlijke verse en knapperige groenten met vis of vlees, noodles, geroosterde pinda's, vissaus, limoensap en dan heb ik het over Pad Thai. Deze keer heb ik een recept van het kookboek Jamie's America uitgeprobeerd maar wel iets aangepast aan de inhoud van mijn koelkast een ook de manier van bereiden is anders dan in het kookboek. Hieronder de foto van mijn half lege kom en helemaal onderaan de foto uit het boek. Tja dan voel ik me wel een amateur fotograaf hahaha.

Voor 2 personen;
300 gr Biologisch rundergehakt
125 gram noodles (Japanse Udon Bio)
1 Broccoli in kleine roosjes
1 Rode paprika in reepjes
2 teentjes knoflook in plakjes
1 tl Szechuanpeper
2 lenteuitjes 1 el honing 150 ml bouillon
2 el rijstolie 2 el chiliolie 2 el sojasus


Kook de noodles volgens de aanwijzing op het pak en zet deze apart. Maak de bouillon en zet deze klaar.

Doe het gehakt in een droge pan en roerbak 10 / 15 min tot deze krokant is. Giet het vet eraf voeg de honing toe en laat deze nog 30 seconden meebakken. Schep het gehakt uit de pan en veeg de pan schoon. Verhit de pan weer en roerbak de paprika en de broccoli 5 minuten in een beetje rijstolie, voeg de knoflook en Szechuanpeper toe en bak nog 2 minuten. Op het laatst de lenteui erbij en dan voeg je de bouillon,noodles, sojasaus en chiliolie toe. Doe de noodles in 2 kommen en schep het gehakt erover en eetsmakelijk. Het is leuk om dit gerecht met stokjes te eten, voor beginners kun je het uiteinde samenbinden met een elastiekje...


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten