zaterdag 9 juni 2012

VAKANTIE LA DOUCE FRANCE

Ben ik weer terug van een paar weekjes Frankrijk. Phoe ik weet niet waar ik moet beginnen maar de hele vakantie draaide ook om eten. Dat begint al bij de supermarkten waar het aanbod verse waar geweldig is, Appie eat your heart out!!! Slagers hebben in de vitrine een groot aanbod aan vlees liggen wat ter plekke wordt afgesneden, heerlijke rumpsteaks (lendenstuk zonder haas), kalfsfilet en koteletten en dan heb ik het nog niet gehad over de Filet de Boeuf. Dat laatste stuk vlees is het malste dat ik ooit gegeten heb zo'n Ossenhaas ben ik hier helaas nog nooit tegen gekomen. In Frankrijk kennen ze naast de Boucherie (slager) ook de Charcuterie. Dit is een winkel waar delicatessen en vleeswaren verkocht worden en wat een keuze pfff. Gisteren heb ik bij de laatste bakker die we bezochten heerlijke broden, Boulot Ancienne, gekocht en die bij thuiskomst in gevroren zodat we deze week nog even kunnen genieten van dat heerlijke brood.

Naast de uitspattingen in de keuken met al deze geweldige producten zijn we 7 keer uit eten geweest.  Drie keer bij Heleen Oosterveld van Hirondelle in Louroux de Beaune. Geweldige plek in het midden van Frankrijk met geweldige streekproducten en super vriendelijke mensen. Daar waren we een week samen met mijn broer en zijn gezinnetje. Daarna ben ik samen met Bert verder gereisd naar de Provence om daar in de keukens van Avignon en Orange te kijken. Tot slot zijn we we nog een dag naar de Bourgogne streek geweest in het plaatsje Beaune. Enfin ik zit bomvol met nieuwe inspiratie en daar zal ik jullie de komende weken deelgenoot van maken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten